Урок хімії
Тема: Класифікація хімічних реакцій
Мета: узагальнити і систематизувати знання про
класифікацію хімічних
реакцій в органічній і неорганічні хімії, розвивати вміння класифікувати
хімічні реакції за різними ознаками та записувати відповідні рівняння,
спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати прагнення до успіху.
Обладнання та реактиви: амоній дихромат, фарфорова
чашка, штатив з
пробірками, розчини купрум(ІІ) сульфату, натрій гідроксиду, алюміній, цинк,
хлоридна кислота, спиртівка, тримач для
пробірок.
Читати повний конспект
Методичні розробкиуроків хімії в 9 класіз теми «Розчини»(за підручником Лашевської Г. А.«Хімія. 9 клас»)
Тема 1. Розчини (частина І)
Зміст навчального матеріалу
Значення розчинів у природі та житті людини.
Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
Вода як розчинник.
Будова молекул води, поняття про водневий зв’язок.
Розчинність, її залежність від різних чинників.
Насичені й ненасичені розчини.
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин.
Фізико-хімічна суть процесу розчинення. Поняття про кристалогідрати.
Кількісний склад розчину.
Масова частка розчиненої речовини.
Виготовлення розчину.
Розрахункові задачі:
1. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
Демонстрації:
1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату
концентрованої сульфатної кислоти у воді).
2. Виготовлення розчину.
Практична робота № 1.
Приготування розчину солі з певною масовою часткою розчиненої речовини.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень:
·
наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, суспензій, емульсій,
кристалогідратів;
·
розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини;
·
пояснює суть процесу розчинення, вплив різних чинників на розчинення,
утворення водневого зв’язку;
·
обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;
·
обчислює масову частку і масу розчиненої речовини в розчині;
·
виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини.
·
(Міністерство освіти і науки України. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. Хімія. 7 – 11 класи. Затверджено Міністерством освіти і
науки України. – К.: «Перун», 2005.)
Урок 1Тема: Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.
·
дати поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини;
·
класифікацію дисперсних систем; обґрунтувати значення дисперсних
систем у природі і житті людини;
·
розвивати критичне мислення, кругозір учнів, вміння аналізувати,
робити висновки;
·
виховувати інтерес до пізнання навколишнього світу.
Урок 2
Тема: Розчин і його компоненти:
розчинник, розчинена речовина
Мета:
·
сформувати уявлення про розчини, як системи. що складають з двох і більше
компонентів; навчити учнів самостійно аналізувати значення розчинів у побуті,
медицині, народному господарстві; ознайомити учнів з особливостями будови води,
здатністю утворювати водневі зв’язки, дати поняття про «диполь»
·
розвивати критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки, уміння
застосовувати раніше здобуті знання при формуванні нових знань;
·
виховувати прагнення до формування наукового світогляду, пізнання навколишнього світу.
Урок 3
Тема: Фізико-хімічна суть процесу
розчинення. Поняття про кристалогідрати. Теплові явища, що супроводжують
розчинення речовин.
Мета:
·
розглянути розчинення як фізико-хімічний процес, розкрити його суть; дати
поняття про кристалогідрати, їх застосування людиною, пояснити причини тих чи
інших теплових явищ, що супроводжують розчинення речовин; формувати вміння
встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
·
розвивати в учнів критичне мислення, вміння спостерігати і пояснювати
фізико-хімічні процеси;
·
виховувати прагнення до розширення свого наукового світогляду.
Урок 4
Тема: Розчинність, її залежність
від різних чинників. Насичені й ненасичені розчини
Мета:
- сформувати знання про розчинність речовин, розглянути чинники, від яких вона залежить, класифікацію розчинів; навчити учнів розрізняти насичені і ненасичені, концентровані і розбавлені розчини, використовувати графіки кривих розчинності, застосовувати теоретичні знання, робити розрахунки;
- розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки;
- виховувати прагнення до здобуття нових знань.
Урок 5
Тема: Кількісний склад розчину.
Масова частка розчиненої речовини
Мета:
- ознайомити
учнів із кількісним зображенням складу розчину, навчити учнів обчислювати
масову частку розчиненої речовини, масу розчиненої речовини в розчині;
- розвивати
логічне мислення, вміння аналізувати умову задачі та знаходити шляхи
раціонального розв’язування;
- виховувати
прагнення до здобуття нових знань.
Урок 6
Практична робота № 1
Приготування розчину солі з
певною масовою часткою розчиненої речовини
Мета:
·
закріпити вміння проводити розрахунки з використанням масової частки
розчиненої речовини, формувати практичні навики приготування розчинів із
заданою масовою часткою розчиненої речовини, вміння застосовувати здобуті
знання в практичній діяльності, навики дотримання правил техніки безпеки;
·
розвивати логічне мислення, вміння працювати в хімічній лабораторії;
·
виховувати самостійність у роботі.
Урок 7
Узагальнення знань з теми
«Розчини»
Мета:
· узагальнити і
систематизувати знання з теми «розчини», закріпити вміння розв’язувати задачі з даної
теми;
· розвивати логічне
мислення, уміння аналізувати та робити висновки, встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки;
· виховувати прагнення до
нових знань, розширення наукового світогляду.